W większości artykułów posługuję się danymi opartymi na przeróżnych badaniach znalezionych w internecie. Będą one systematycznie dodawane do tego zestawienia. Jeżeli powołuje się na jakieś dane, a nie znalazłeś ich tutaj, proszę napisz na kontakt@czasnaecommerce.pl – postaram się je odnaleźć i uzupełnić.
- Aż 42% konsumentów analizuje swoje zakupy online podczas wizyty w sklepie fizycznym. (https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/how-digital-connects-shoppers-to-local-stores/)
- Magento odpowiada za 17 do 28% wszystkich sklepów na świecie (http://www.eworkswsi.com.cy/eworkswsi-cyprus-internet-marketing-blog/the-global-market-share-of-ecommerce-technologies, https://blog.aheadworks.com/magento-2-contributes-to-the-global-ecommerce-platforms-market/)
- 69% osób wypisuje się z list z powodu zbyt dużej ilości wiadomości (https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/33378/Email-Marketing-How-Much-Is-Too-Much-MKTGdebate.aspx)
- Od 47% do 66% osób odczytuje e-maile na urządzeniach mobilnych (https://marketingland.com/majority-emails-opened-apple-devices-android-users-pay-attention-115945, https://www.superoffice.com/blog/email-open-rates/, https://www.huffingtonpost.com/danny-wong/13-email-marketing-tips-t_b_9050798.html?guccounter=1)
- 40% e-maili jest otwieranych w segmentowanych bazach, w stosunku do 20% w bazach bez segmentacji (https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/how-digital-connects-shoppers-to-local-stores/)
- Facebook odpowiada aż za 85% wszystkich zamówień pochądzących z Social-Media (https://www.shopify.com/blog/12731545-which-social-media-platforms-drive-the-most-sales-infographic)
- 69,23% koszyków online jest porzucanych przez Klientów (https://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate)
- Najczęstsze powody opuszczania koszyka (https://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate)
- 58,5% respondentów opuściło proces zakupowy ponieważ nie byli gotowi na zakup (https://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate)
- Raporty izby eHandlu (http://www.ecommercepolska.pl/files/9414/6718/9485/E-commerce_w_polsce_2016.pdf, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/najnowsze-dane-o-polskim-e-commerce-juz-dostepne.html)
- 89% ankietowanych twierdzi, że zrobiłoby ponownie zakupy w sklepie, gdzie proces zwrotu przebiegł gładko (https://www.entrepreneur.com/article/234921)
- 92% ankietowanych zaufałaby firmie poleconej przez znajomych (https://www.linkedin.com/pulse/who-do-you-trust-92-consumers-peer-recommendations-over-joey-little/)
- Aż 39% osób like’ujących profile firmowe robią to, żeby otrzymywać informacje o akcjach promocyjnych (https://www.kentico.com/company/press-center/press-releases/2014/kentico-digital-experience-survey-68-don%E2%80%99t-pay-att)
- 40% osób chętnie podzieliłaby się zdjęciem zakupionego produktu, jeżeli przyszedłby w oryginalnym, ładnym opakowaniu (http://www.marketingprofs.com/chirp/2014/25957/how-product-packaging-affects-buying-decisions-infographic)
- 52% osób deklaruje, że chętnie wróciłaby do firmy, która dba o zapewnienie opakowań typu “premium” (http://blog.drupa.com/de/how-product-packaging-affects-buying-decisions/)
- Aż 37% respondentów badania podało konieczność rejestracji za powód rezygnowania z zakupów (https://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate?es=)
- 42% użytkowników gubi się podczas wypełniania oddzielnych pól imię / nazwisko (https://baymard.com/blog/checkout-flow-average-form-fields)
- 88% badanych stwierdziło, że mieli negatywne doświadczenia, jeżeli chodzi o zakupy na urządzeniach mobilnych (http://www.keepitusable.com/blog/mobile-shoppers-have-a-negative-user-experience/)
- 41% Polaków przegląda oferty sklepów na urządzeniach mobilnych (http://www.mobiletrends.pl/zakupy-urzadzenia-mobilne-raport-gemius-2016/)
- 70% – tyle osób otwiera e-maile potwierdzające zamówienie (https://blog.chamaileon.io/order-confirmation-email-best-practices/)
- Allegro odpowiada za ok. 37% wszystkich transakcji w polskim internecie (http://www.rp.pl/Zycie-Wielkopolski/311069893-Nie-bedzie-rewolucji-w-Allegro.html#ap-1)
- 40% internautów opuszcza strony, jeżeli ładują się dłużej niż 3 sekundy (https://blog.kissmetrics.com/loading-time/)
- Złożoność koszyka może odpowiadać nawet za 28% porzuconych zamówień (https://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate?es=)
- Dla niektórych grup chęć zakupów produktów posiadających video rośnie aż 3.6 krotnie (https://i1.wp.com/www.ecommerce-nation.com/wp-content/uploads/2017/02/infographic-40-ecommerce-video-stats-you-must-know-if-you-work-in-online-retail-block4.jpg?ssl=1)
- Użytkownicy, którzy odwiedzili stronę produktu z video, są o 144% bardziej skłonni do zakupów w danym sklepie (https://www.brightcove.com/en/ecommerce-video)
- Produkty z recenzjami osiągają większe wartości konwersji (https://econsultancy.com/blog/9366-ecommerce-consumer-reviews-why-you-need-them-and-how-to-use-them)
- Wykorzystanie BigData do dyktowania cen w Walmarcie, spowodowało 10-15% wzrostu sprzedaży, zapewniając ok. miliarda dolarów dodatkowego zysku. (https://www.dezyre.com/article/how-big-data-analysis-helped-increase-walmarts-sales-turnover/109)
- 26,8% firm z Fortune 100, deklarowało w 2017 roku, że inwestują min. 50 milionów dolarów w rozwój Big Data (http://newvantage.com/wp-content/uploads/2016/01/Big-Data-Executive-Survey-2016-Findings-FINAL.pdf).
- 68% ufa bardziej recenzjom, jeżeli są mieszane (dobre i złe) (https://blog.reevoo.com/ebook-bad-reviews-good-business/)
- 13,3% spadku liczby opuszczeń koszyka i 16,9% większa konwersja po wprowadzeniu certyfikatu EV (Extended Validation) (https://www.thawte.com/assets/documents/whitepaper/increase)
- Case-Study: Dodanie dwóch ikon poprawiło konwersję o 32,57% (https://vwo.com/blog/adding-trust-badge-increases-sales/)
- 67% respondentów badania bierze pod uwagę recenzje podczas zakupu (https://moz.com/blog/new-data-reveals-67-of-consumers-are-influenced-by-online-reviews)
- 85% ufa na równi opiniom online, jak i osobistym rekomendacjom od znajomych (https://www.brightlocal.com/learn/local-consumer-review-survey/)
- 52% bardziej się obawia o bezpieczeństwo swoich danych w internecie, niż w poprzednim roku (https://www.cigionline.org/internet-survey-2018)
- Google w 2011 roku wykonywało ponad 7000 testów AB w ciągu roku (https://www.pardot.com/blog/abcs-ab-testing/)
- Specjaliści z AppSumo wyliczyli, że tylko 1 na 8 testów AB daje im sensowne wyniki. (https://vwo.com/blog/a-b-testing-tips/)
- 60% komputerów w Stanach Zjednoczonych jest współdzielonych, a ok. 30% usuwa ciasteczka średnio raz na miesiąc (https://www.comscore.com/ita/Insights/Blog/comScore-Campaign-Essentials-Measurement-Capabilities)